FAQ

Veelgestelde vragen

  • Mijn kind is nog geen 16 jaar en wil naar een 16+ film. Kan ik toestemming geven of mee gaan?

    Nee, ten laste artikel 240a van het Wetboek van Strafrecht mogen wij geen enkele uitzondering maken. De leeftijd 16 is een wettelijk gestelde leeftijd. Onder de 16 heb je geen toegang tot deze film, ook niet onder begeleiding van een volwassene.

    Cinema Gouda bepaalt de kijkwijzer niet zelf en heeft hier ook geen invloed op. Dit is landelijk bepaald en overal hetzelfde.

    Bij een film met Kijkwijzer 16 of 18 moet je je altijd kunnen legitimeren, want ook voor de 18 adviesleeftijd moet je ouder dan 16 jaar zijn. Zonder geldige legitimatie (fysiek paspoort, ID kaart of rijbewijs) hebben wij het recht je toegang tot de film te ontzeggen. 

    Indien de bezoeker jonger is dan 16 jaar en/of geen legitimatie kan tonen vallen de tickets onder de annuleringsvoorwaarden en is er geen recht op restitutie. Het is in dit geval wél mogelijk de tickets ter plekke om te ruilen voor een andere film die binnen 7 dagen draait.

  • Kan ik met contant geld betalen?

    Nee, Cinema Gouda is sinds 2020 Pin Only. Wij snappen dat dit vervelend kan zijn. Tip om toch met contant geld een film te kunnen bezoeken: koop bij een willekeurige winkel een Nationale Bioscoopbon met contant geld en gebruik deze om het ticket te betalen. De Nationale Bioscoopbon is niet geldig bij de bar.

  • Kan ik mijn tickets annuleren?

    Sinds 30 maart 2023 hanteert Cinema Gouda nieuwe annuleringsvoorwaarden. Deze zijn bijgewerkt op 23 augustus 2024. Klik hier en lees het beleid goed door om vast te stellen of en hoe jij jouw tickets nog kan annuleren.  Mocht je nog vragen hebben bel dan naar de kassa via 085-2391503 of kom langs, tickets annuleren kan niet via de mail of Social Media. 

  • Kan ik reserveren?

    Onder reserveren verstaan we dat je belt naar Cinema Gouda om een plaats voor een film vast te leggen, zonder dat je daar al voor betaalt. 

    Nee, vanaf 13-07-2023 is het niet langer mogelijk te reserveren. Er geldt een uitzondering wanneer je in het bezit bent van een voucher, filmbon of vrijkaart die niet via de website ingewisseld kan worden voor een kaartje. Let op: deze bonnen zijn alleen geldig voor reguliere vertoningen, niet voor specials & events.

    Rolstoelplekken kunnen altijd gereserveerd worden. Let op: laat je een rolstoelplek reserveren en blijkt dat je niet een in rolstoel zit dan zullen de tickets ter plekke geannuleerd worden.

    Ook voor kinderfeestjes kan niet langer gereserveerd worden. Voor kinderfeestjes van 10 personen of minder kunnen er familietickets gekocht worden via de website. Voor extra benodigdheden zoals taart, limonade, patat & snacks of voor feestjes boven de 10 personen kan er contact gezocht worden met de kassa. Je kunt bellen naar 085-2391503 of langskomen bij de kassa aan de Burgemeester Jamessingel.

  • Verkopen jullie ook bioscoopbonnen?

    Cinema Gouda heeft een eigen cadeaukaart ontwikkelt! Deze pas kan opgewaardeerd worden aan de kassa met een saldo van €10,-, €15,-, €20,-, €25,-, €30,-, €40,-, of €50,- en kan alleen gebruikt worden voor het kopen van tickets bij Cinema Gouda. 

    Ook verkopen wij de Nationale Bioscoopbon. Deze kun je aan de kassa kopen en opwaarderen voor een bedrag tussen de €5,- en €150,-.

  • Hoe kan ik online betalen met de Nationale bioscoopbon?

    Na het kiezen van de Nationale bioscoopbon als betaalmiddel moet je het 19-cijferige nummer invullen wat op de achterzijde van de kaart staat onder de barcode. In het vak daaronder vul je de code in die onder de kraslaag zit. Je kan nu zonder problemen deelbetalingen doen met meerdere bioscoopbonnen of een bioscoopbon in combinatie met iDeal. 

  • Kan ik mijn eigen 3D bril meenemen?

    Jazeker, vrijwel alle 3D brillen zijn bruikbaar, behalve IMAX brillen en brillen met een batterij. Wij verkopen 3D brillen voor € 1,60 die na aankoop jouw eigendom zijn.

  • Kan ik via de website een 3D bril kopen?

    Wanneer je tickets besteld kun je er een 3D bril bij bestellen. Klik in de webshop op de button: 3D bril toevoegen. Kies vervolgens het aantal brillen en plaats de bestelling in je winkelmand. Afrekenen gaat via iDeal.

  • Hoe zit het met de Kijkwijzer?

    Kijkwijzer informeert ouders en opvoeders tot welke leeftijd een televisieprogramma of film schadelijk kan zijn voor kinderen. Kijkwijzer doet dat ten eerste met het geven van een leeftijdsaanduiding: Alle Leeftijden, 6 jaar, 9 jaar, 12 jaar, 14 jaar, 16 jaar en 18 jaar. Daarnaast zijn er de pictogrammen die de reden van het advies aanduiden: geweld, angst, seks, discriminatie, drugs- en/of alcoholmisbruik en grof taalgebruik.

    6, 9, 12 en 14 jaar zijn adviesleeftijden. Kinderen onder deze leeftijd zouden in principe naar de film mogen.

    Twijfel je als ouder of de film geschikt is voor je kind? Bekijk dan de trailer van de film. Deze geeft vaak een goede indicatie van wat er in de film voorkomt. Kijk op www.kijkwijzer.nl voor meer info over Kijkwijzer.

  • Mag mijn baby mee naar de film? En moet ik dan een ticket kopen?

    Wij raden ten zeerste af kinderen jonger dan 3 jaar mee naar de film te nemen. Iedere bezoeker van de bioscoop moet in het bezit zijn van een geldig toegangsbewijs, dus ook voor een kind jonger dan 2 jaar zal een ticket voor het kindertarief gekocht moeten worden ook al zit het op schoot. Dit vanwege het aantal bezoekers dat er maximaal in het pand aanwezig kan zijn. Hierin wordt geen onderscheid gemaakt tussen een baby, peuter, kleuter of volwassene. Tot slot willen wij mededelen dat bij overlast voor andere bezoekers het risico voor de ouders is en je verzocht kan worden de zaal te verlaten.

  • Waarom staat het programma er maar tot en met woensdag op?

    Een filmweek loopt in Nederland altijd van donderdag tot en met woensdag. Op maandag wordt het nieuwe programma voor de komende week bekend gemaakt en gaan wij aan de slag om dit in onze kassa en op onze website te zetten. Vanaf maandagavond kun je dan de films zien en tickets kopen.

  • Zit er een pauze in de film?

    Wanneer de film langer dan 150 minuten is kan er een pauze ingevoerd worden. Dit wordt per film bekeken. Twijfel je? Vraag het na bij de kassa!

  • Soms staat er bij een film OV of NL, wat betekent dit?

    Sommige animatie- of op familiefilms zijn zowel in de OV (Originele Versie) als de NL (Nederlands gesproken) versie te bekijken. Bij elke film die zowel in de Originele Versie (OV) als de Nederlandse versie (NL) wordt uitgebracht, maken wij de keuze welke versie(s) we vertonen en zetten het dan met deze afkorting achter de filmtitel.

  • Waar kan ik terecht als ik iets ben verloren in de bioscoop?

    Als je iets verloren bent in Cinema Gouda, kun je het beste een mail sturen aan info@cinemagouda.nl met informatie over wat je bent verloren, waar (welke zaal of film) en wanneer. Laat ook altijd even een telefoonnummer achter waarop we je kunnen bereiken en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • Zijn er vacatures?

    Wij zijn regelmatig op zoek naar enthousiaste medewerkers. Voor alle vacatures en stageplekken kun je kijken bij Werken bij Cinema Gouda onder het kopje Zakelijk

  • Ik heb een compliment of een klacht, waar kan ik terecht?

    We vinden het erg leuk om te horen dat je een prettig bezoek hebt gehad, maar als dit niet zo is horen we het natuurlijk ook graag. Je kunt voor reacties een mailtje sturen aan info@cinemagouda.nl en dan neemt een van onze medewerkers zo snel mogelijk contact met je op.

1908
sluiten